Tarapaty na trasie? Pomoc drogowa – oferta naprawy koła czy żarówek

Home » Tarapaty na trasie? Pomoc drogowa – oferta naprawy koła czy żarówek
Tarapaty na trasie? Pomoc drogowa – oferta naprawy koła czy żarówek

Do najbardziej prostych renowacji wozu należy zamiana koła. Do wymiany kola będziemy pożądać: lewarka, klucza, kola rezerwowego, a jeśli wymiana jest gdzieś na trasie to jeszcze trójkąt ostrzegawczy. Gdy wymiana koła jest gdzieś na parkingu w owym czasie trójkąt jest bezcelowy, jeśli na trasie to trójkąt kładziemy ok 100m od auta. Samochód zostawiamy na wrzuconym biegu oraz zaciągniętym hamulcu manualnym, gdy mamy coś pod ręką np. kamień cegłę podkładamy pod koło z drugiej niż z tej, z której złapaliśmy gumę. Jest to niezwykle istotne oraz musimy o tym pamiętać.

Jeżeli mamy założone kołpaki to trzeba je zdjąć, albowiem zasłaniają śruby. Aby zdjąć kołpaki łapiemy je mocno oraz szarpiemy do siebie, jeżeli zechcą zejść bierzemy śrubokręt i kontestujemy je. Przed podniesieniem wozu na lewarku luzujemy śruby w kole, oczywiście w tym, w którym mamy awarię. Ściągając koło robimy to czule uważać by nie uszkodzić go oraz by auto nie straciło stabilności. Przykręcamy koło zapasowe oraz ostrożnie opuszczamy samochód na ziemię.

Następnie usuwamy lewarek. I co istotne warto na koniec sprawić po raz kolejny umocowanie kół gdyż w innym razie czeka nas niemiła niespodzianka, jaka może doprowadzić do śmiercionośnego wypadku – dlatego już dziś sprawdź https://krakhol.pl/. Wymiana żarówki w samochodzie to w żadnym razie nie jest taka prosta sprawa jakby się wydawało. Modele aut do roku 1998 miały dość miejsca by swobodnie manewrować przy osłonie kurzowej.

W samochodach młodszych już może być z tym problem maski są coraz mniejsze i przy osłonach kurzowych znajdują się filtry powietrza, instalacje gazowe itp. W co niektórych modelach samochodów wymiana żarówki jest znacznie bardziej karkołomna i ażeby wymienić żarówkę wypada zdemontować pełną lampę. Jeśli mamy starszy model samochodu wymianę żarówki zaczynamy od podniesienia maski i otwarcia osłony kurzowej, potem wypina się wtyczkę z kablami przez wrażliwe ruchy w prawo lewo i przy lekkim szarpnięciu. Kiedy wyciągniemy wtyczkę z kablami wówczas dopiero możemy wyjąć spaloną żarówkę.

Dodaj swój komentarz