Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone

Budowa opon letnich i zimowych – jakie są różnice?

Należałoby przyjrzeć się różnicom pomiędzy oponami na których jeździmy latem, a tymi używanymi zimą. W głównej mierze różnica dotyczy tutaj mieszanki wykorzystywanej do produkcji tychże opon. W wypadku opon letnich jest to twarda guma, co niweluje tarcie, poprzez co jest ono na tyle niskie, iż bieżnik ma dłuższą żywotność. Letnie ogumienie pozwala lepiej monitorować pojazd właśnie w czasie lata, droga hamowania często okazuje się znacznie krótsza, za co odpowiada większa powierzchnia styku bieżnika z drogą.

Na domiar tego bieżnik ów bardziej jest ukierunkowany w stosunku do tego jak obraca się koło, a to zmniejsza hałas w trakcie jazdy. W wypadku opon zimowych mamy do czynienia z oponami bardziej odpornymi na ślizganie, to naturalnie dzięki użyciu miększej gumy. Bieżnik posiada wówczas większe bloki w tak oznaczanej strefie barkowej, a znaczna ilość drobnych nacięć równoległych upraszcza kierowanie, przyspieszenie a też hamowanie na śliskim podłożu.

To naturalnie dzięki poprawnie ukształtowanych rowkach w oponie tej łatwo odprowadzana jest woda. Jeśli pragniesz wymienić, zobacz https://mobilnawulkanizacja-szczecin.pl/. Niekiedy też korzystamy w zimie z tak zwanych opon kolcowych. Jeżeli powiadamy o motoryzacji to należałoby poruszyć kwestię dotyczącą opon wykorzystywanych do samochodów i zająć się różnicami odnośnie ogumienia sezonowego i całorocznego. Bez zastanowienia pozyskamy odpowiedź zachwalającą opony sezonowe, a wobec tego te, które nazywamy zimowymi i letnimi, zmienianymi na daną porę roku

🧾 ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Sprawdź też:

Dodaj komentarz